Дистанційне навчання. Біологія 10 клас

Шановні десятикласники ЗЗСО №8. Розпочинаємо  опрацювання розділу "Спадковість і мінливість".

- Тема заняття: Основні поняття генетики. Закономірності спадковості.

Терміни та поняття, які треба знати:
- генетика, спадковість, мінливість, ген,гени домінантні та рецесивні,генотип, фенотип,гомозигота, гетерозигота, ознака, фен;
- гібридологічний метод, закон одноманітності першого покоління (І закон Менделя),закон розщеплення (ІІ закон Менделя);
- закон чистоти гамет,закон незалежного успадкування ознак (ІІІ закон Менделя).

Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §33-35.
2.Для узагальнення інформації можна скористатися матеріалом, викладеним у презентації за посиланням  https://vseosvita.ua/library/prezentacia-zakonomirnosti-spadkovosti-vstanovleni-gregorom-mendelem-123910.html  
3.Запам'ятайте:Основні генетичні символи.
          Р – батьківські особини, взяті для схрещування.
          Х – знак схрещування.
          ♀ - жіноча особина.
♂ - чоловіча особина.
F1,2..n – гібридні покоління.
АА, аа – гомозиготи.
Аа – гетерозиготи. 
4.Опрацюйте зразок розвязування вправи з генетики ( за підручником стор.136 "Вправа").
Доступне відеопояснення щодо розвязування задач з генетики за посиланнями:
моногібридне схрещування
дигібридне схрещування
5.Виконайте письмово завдання:
- Поясніть, чому спадковість й мінливість є фундаментальними властивостями живого.
- Поясніть, у чому полягає значення закону чистоти гамет. Як відбувається успадкування двох і більше ознак?
- Виконайте за опрацьованим зразком, відеопоясненям "моногібридне схрещування" вправи  № 1,4 розділу "Задачі з генетики для самостійної роботи"( за підручником стор.136).
Виконайте за опрацьованим відеопоясненням "дигибридне схрещення" вправу1 розділу "Задачі з генетики для самостійного розв'язування "( за підручником стор.139).
6. Надішліть виконані завдання на перевірку до 10.04.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).
ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.

- Тема заняття: Гібридологічний аналіз:основні типи схрещувань.
                           Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини.
Терміни та поняття, які треба знати:гібридологічний аналіз, схрещування, зворотні схрещування, аналізуюче схрещування;
молекулярна генетика, молекулярно-генетичні методи( секвенування генів,полімеразна ланцюгова реакція, генетичні маркери).

Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §36.
2. Скористайтеся додатковим відеопоясненням:дигібридне схрещування.
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.144, розділ "Результат").
4.Опрацюйте матеріал підручника §37.
5 .Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.148, розділ "Результат").
6.Виконайте письмово завдання: підручник стор.144, розділ "Біологія+Домашні тварини. Морські свинки".
7.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 17.04.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).
ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.

- Тема заняття: Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени. Регуляція активності генів.
Терміни та поняття, які треба знати:геном, експресія генів, ген, структурні гени, регуляторні гени, регуляція активності генів, епігенетика.

Алгоритм дій:
1.  Опрацюйте матеріал підручника §38.
2.Скористайтеся відеопоясненням: особливості геному еукаріотів;
                                                             організація спадкового матеріалу клітини еукаріотів.
3.Опрацюйте матеріал підручника §39.
4.Скористайтеся відеопоясненням:гени,молекулярна структура генів
5.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.152, розділ "Результат", підручник стор.156, розділ "Результат").
6.Виконайте письмово завдання: підручник стор.151, розділ "Діяльність".Самостійна робота з таблицею".
7.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 17.04.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).
ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.


- Тема заняття: Каріотип людини. Хромосомний аналіз. Геном людини.Генетика людини
Терміни та поняття, які треба знати:каріотип людини,хромосоми,хроматин, хромасомний аналіз; геном людини, геноміка, генетика людини, людина розумна.

Алгоритм дій:
1.  Опрацюйте матеріал підручника §40.
2.Скористайтеся відеопоясненням: що таке хромосома?
3.Опрацюйте матеріал підручника §41-42.
4.Скористайтеся відеопоясненням:генетика людини
5.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.159, розділ "Результат", підручник стор.163, розділ "Результат", підручник стор.167, розділ "Результат").
6.Виконайте письмово завдання: підручник стор.163, розділ "Діяльність".Біологія +Наука.Геном людини".
7.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 26.04.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).

ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.

- Тема заняття: Позахромосомна(цитоплазматична) спадковість у людини.Закономірності мінливості людини.
Терміни та поняття, які треба знати:успадкування ознак(моногенне, полігенне), типи успадкування ознак у людини,зчеплене успадкування ознак, успадкування, зчеплене зі статтю, позахромосомне успадкування

Алгоритм дій:
1.  Опрацюйте матеріал підручника §43-44.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Успадкування ознак у людини
                                                             Успадкування, зчеплене зі статтю
                                                              Позахромосомна спадковість
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.171, розділ "Результат", питання 1-9,підручник стор.175, розділ "Результат", питання 1-9).
4.Виконайте письмово завдання: підручник стор.174, розділ "Діяльність".Самостійна робота . Розв'язування типових вправ з генетики.Вправа1.Вправа 2".

- Тема заняття: Закономірності мінливості людини
Терміни та поняття, які треба знати:мінливість(модифікаційна,мутаційна,комбінаційна)

Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §45.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Закономірності мінливості людини
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.179, розділ "Результат", питання 1-9").
4.Виконайте письмово завдання: підручник стор.179, розділ "Ставлення".Біологія +Наука.Близнюковий метод".
5.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 08.05.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).

ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.

- Тема заняття: Мутації та їх властивості. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів
Терміни та поняття, які треба знати:мутації, мутагенез;мутагени, антимутагени

Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §46-47.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Мутації та їх властивості
                                                             Захист геному людини
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.183, розділ "Результат", питання 1-9",підручник стор.187, розділ "Результат", питання 1-9" ).
4.Виконайте письмово завдання: підручник стор.182, розділ "Діяльність. Самостійна робота. Розв'язування вправ на мутації. Вправа 1."

- Тема заняття: Генетичний моніторинг у людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот
Терміни та поняття, які треба знати:генетичний моніторинг,генетичний скринінг, молекулярно-генетична діагностика;популяції людини, генетична характеристика популяції,генофонд популяцій людини

Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §48-49.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Генетичний моніторинг у людських спільнотах
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.191, розділ "Результат", питання 1-9",підручник стор.195, розділ "Результат", питання 1-9" ).

4.Дайте письмові відповіді на запитання:
-Для чого здійснюють скринінг-програми новонароджених?
-Що спільного й відмінного між популяціями людини й тварин?
5.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 12.05.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).

ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.

- Тема заняття: Сучасні завдання медичної генетики.Хвороби спадкового походження
Терміни та поняття, які треба знати:медична генетика,медико-генетичне консультування,генотерапія;спадкові захворювання, вроджені вади розвитку
Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §51-52.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Сучасні завдання медичної генетики
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.203, розділ "Результат", питання 7-9",підручник стор.206, розділ "Результат", питання 4,6,8,9" ).
4.Виконайте письмово завдання :підручник стор.206, розділ "Ставлення. Біологія+Суспільство.Діти Сонця".
                                                Репродукція та розвиток.
- Тема заняття: Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.Особливості регенерації організму людини
Терміни та поняття, які треба знати:розмноження (репродукція),нестатеве розмноження, статеве розмноження;регенерація (фізіологічна, репаративна)
Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §53-54.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Репродукція
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.210, розділ "Результат", питання 1-9",підручник стор.214, розділ "Результат", питання 1-9" ).
4.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 15.05.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).
ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.

- Тема заняття: Трансплантація тканин та органів у людини.Ріст  та розвиток клітини та чинники, що на нього впливають. 
Терміни та поняття, які треба знати:трансплантація; цитогенез, ріст клітин, диференціація клітин. детермінація клітин
Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §55.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Трансплантація тканин та органів у людини
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.218, розділ "Результат", питання 2,4,6.8.
4.Виконайте письмово завдання: підручник стор.218, розділ "Діяльність. Біологія+Література.
5. Опрацюйте матеріал підручника §57.
6.Скористайтеся відеопоясненням: Ріст і розвиток клітин
7.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.226, розділ "Результат", питання 4,6,9.
 Тема заняття:  Старіння та смерть клітин. Онкологічні захворювання та онкогенні чинники.
Терміни та поняття, які треба знати:старіння клітин,смерть клітин, апоптоз, некроз, клітинний цикл;онкологічні захворювання, онкогенні чинники,профілактика онкозахворювань
Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §58.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Старіння та смерть клітин
                                                            Клітини, що провокують старіння
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.230, розділ "Результат", питання 2,5,8,9.
4. Опрацюйте матеріал підручника §59.
5.Скористайтеся відеопоясненням: Онкозахворювання
6.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.234, розділ "Результат", питання 2,4,6,7.
7.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 19.05.2020:
 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).

Тема заняття:  Статеві клітини. Особливості гаметогенезу в людини.Суть та біологічне значення запліднення. 
Терміни та поняття, які треба знати:мейоз,гаметогенез статеві клітини;запліднення
Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §60-61.
2.Скористайтеся відеопоясненням: Статеві клітини.Запліднення
3.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.238, розділ "Результат", питання 7-9.
4.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.242, розділ "Результат", питання 7-10.
Тема заняття:  Репродуктивне здоров'я.Ембріогенез людини. Постембріогенез людини
Терміни та поняття, які треба знати:репродукція людини, репродуктивне здоров'я; ембріогенез людини, ембріональна індукція, зародкові оболонки;постембріогенез, старіння людини 

Алгоритм дій:
1. Опрацюйте матеріал підручника §62.

2.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.246, розділ "Результат", питання 7-10.
3. Опрацюйте матеріал підручника §63-64. 


4.Перевірте себе:дайте відповідь на питання (підручник стор.250, розділ "Результат", питання 9,10;підручник стор.254, розділ "Результат", питання 8,9,10)
5.  Надішліть виконані завдання на перевірку до 22.05.2020:

 на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: зробіть фото та надішліть через Viber (моб.0502556258).

ВИНИКАЮТЬ ЗАПИТАННЯ?Пишіть на e-mail:irinakapitonova13@gmail.com АБО: телефонуйте:моб.0502556258.

Доброго дня, шановні відвідувачі! Пропоную матеріал для дистанційного навчання з біології для учнів 10 та 11 класів Бердянського ЗЗСО №8....